Inspiratie



Voor de opleiding Stitch Art krijgen we de tip om een thema te kiezen en ook te kijken waar je je inspiratie vind. Ik vind het lastig. Juist in mijn kunst wil ik niet vanuit mijn hoofd werken, dat doen we tenslotte al genoeg, maar mij laten inspireren door het moment, door wat ik tegenkom. De ene keer wordt ik geraakt door kleuren, door stoffen, door vormen of de natuur. Een andere keer door een kunstenaar die ik tegenkom zoals Jun Kooki. De laatste tijd raakt ook het thema eenvoud mij. Ik kan nogal verdwalen in mijn werk. Ik blijf eindeloos doorborduren, zonder eind. Mijn werk is nooit klaar. Het lijkt mij mooi om op een hele eenvoudige manier klein werk te maken waarbij eenvoud dichtbij is. Een object - een heldere vorm - een plant of bloem die naar voren wordt gebracht of geaccentueerd. Het mag eenvoudiger, waardoor ik weer zin krijg om te maken en het niet altijd eindeloos duurt. Het grappige is dat ik - alhoewel ik lang werk en lang door borduur - altijd op een eenvoudig geheel uitkom. Maar het lijkt mij heerlijk om kleinere snelle werkjes te maken waarbij ik met eenvoudige steken of een afbeelding iets laat zien. Een leuke uitdaging. Het liefst met natuurlijk materiaal, afbeeldingen en veel hergebruik materiaal. Het lijkt mij ook heerlijk om al mijn materiaal eens op te gebruiken, zonder nieuw te kopen. En te werken met 'gekke'of natuurlijke dingen die ik tegenkom.
Kortom, genoeg ingangen - nu nog tot een soort geheel komen.
Om inspiratie te vinden maakte ik een rondje door Voorburg en fotografeerde plekken die mij raakten. Zo kan ik weer vinden waar ik inspiratie vind.

Reacties

Populaire posts